Debiteuren- beheer

Effectief debiteurenbeheer begint bij het tijdig sturen van facturen, herinneringen en in enkele gevallen een aanmaning. Na het verstrijken van een betalingstermijn direct telefonisch contact opnemen is eveneens effectief. Echter, door de hectiek van de dagelijkse gang van zaken vergeten veel ondernemers om de procedures strikt na te leven. Ook zijn ondernemers vaak huiverig om de klantrelatie onder druk te zetten. Met als gevolg dat betalingen te laat binnen komen en dit heeft een negatieve invloed op het werkkapitaal.

Lees verder


Incasso


Straetus incasseert snel en daadkrachtig, met behoud van de klantrelatie. Wij hanteren een effectieve en transparante werkwijze. Zo nemen wij direct contact op met de debiteur, zowel telefonisch, schriftelijk als per e-mail. Op een nette doch dringende wijze wordt de debiteur gesommeerd om de vordering te betalen. Vaak leidt dit tot spoedige betaling van de vordering, soms tot een betalingsregeling, indien noodzakelijk gaan wij op huisbezoek. Als opdrachtgever kunt u de voortgang monitoren in de online omgeving (extranet), zo bent u exact op de hoogte van het proces.

Lees verder

Krediet informatie

Het controleren van de kredietwaardigheid van zowel klanten als leveranciers voorkomt dat uw voor onaangename verrassingen komt te staan. Het tijdig signaleren van een verslechterend betalingsgedrag kan veel financiële schade voorkomen. Natuurlijk is elke ondernemer blij met een nieuwe klant, maar informeer eerst naar betalingsgedrag en kredietwaardigheid.

Lees verder